Αφιερωμένο στον κ. Γιώργο Νικολαΐδη , δάσκαλο της κόρης μου Σοφίας στο γ' δημ.σχολείο Διδυμότειχου (σχ.έτος 2006 - 2007 )
Σημειώσεις : (για να μη παρεξηγούμαστε )
*Έχουν δημοσιευτεί λύσεις στις εργασίες που έγιναν στην τάξη .
*Για λάθη ή διαφορά με τις απόψεις των εργασιών τις Σοφίας δεν ευθύνομαι .
*Άντε καλή διασκέδαση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'
Ο Θεός είναι μαζί μας
1.Ο Αγιασμός στο σχολείο μας
Ανακαλύπτω...
Χρωματίζουμε τα μέρη στα οποία είναι γραμμένα τα υλικά που χρησιμοποιούνται στον αγιασμό και σχηματίζεται ένας σταυρός .
3.Ο Θεός είναι κοντά μας
Συζητώ και γράφω :
1.Γιατί ο Χριστός μας δίνει υγεία .
Ο Χριστός προσέχει του γονείς μου και τους δίνει δύναμη .
2.Κάνουμε την προσευχή μας κάθε βράδυ . Πηγαίνουμε συχνά στην εκκλησία .
5.Ο Δαβίδ δοξολογεί το Θεό
Βρίσκω τις σωστές και τις λανθασμένες προτάσεις :
Σ , Λ , Λ , Σ , Λ , Σ
6.Ο θαυμαστός μας κόσμος
Σκέφτομαι και γράφω :
Αγαπώ και θαυμάζω τα ζώα , τα λουλούδια , τα ανθισμένα δέντρα .
7.Ο Θεός φροντίζει όλα τα πλάσματά του
Κάθε γράμμα του αλφαβήτου κι ένα λουλούδι ή ένα ζώο!
Γ : Φύτεψε η κυρά - Χαρά μια όμορφη γαριφαλιά .
Δ : Δάφνη όμορφο δεντράκι , μυρωδάτο για στεφάνι .
9.Όλα τα παιδιά του κόσμου είναι αδέρφια
Είσαι ένα μικρούλι , τόσο δα μυρμηγκάκι !
Αντιμετωπίζω πολλούς κινδύνους . Δεν με προσέχει κανένας άνθρωπος ούτε που μου δίνουν σημασία . Είμαι μες στην στενοχώρια ! Πόσο θα 'θελα να ήμουν άνθρωπος κι εγώ !
Μια προσευχή για τα παιδιά που υποφέρουν :
Θεέ μου , σε παρακαλώ πολύ βοήθησε τα παιδιά που υποφέρουν . Δώσε ειρήνη στις χώρες τους , προστατεψέ τα από την πείνα , τις αρρώστιες και τη σκληρότητα των μεγάλων .Δώσ'τους τροφή και στέγη για να μπορέσουν να μεγαλώσουν με ασφάλεια .
σελ.32
Συζητώ μέσα στην τάξη :
Α)Πώς μπορείτε να ζείτε μες στη φτώχεια ;
Β)Πώς βρεθήκατε σ' αυτή την κατάσταση ;
Γ)Τι ονειρεύεστε τα βράδια ;
ΚΕΦΆΛΑΙΟ Γ'
Η ζωή θέλει αγάπη και προσπάθεια
10.Ο άνθρωπος συνεργάτης του Θεού
Η ακροστιχίδα του Παραδείσου :
1.ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΟΙ , 2.ΑΔΑΜ , 3.ΡΥΑΚΙΑ , 4.ΑΥΕ , 5.ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ , 6.ΕΔΕΜ , 7.ΙΔΡΩΤΑ , 8.ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ , 9.ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ , 10.ΣΟΙΝΕΤΑΜΩΧ
11.Χαρίσματα του ανθρώπου
Περιγράφω χαρίσματα :
Καλλιτέχνες : Να συνδυάζουν τα χρώματα και να δημιουργούν ωραία έργα .
Αθλητές : Ευλύγιστο , δυνατό και καλογυμνασμένο σώμα .
Επαγγελματίες : Εργατικότητα , όρεξη για δουλειά , επιμονή .
Συμμαθητές μου : Προσεκτικοί , έξυπνοι , συγκεντρωμένοι , συνεργάσιμοι .
12. Ο Θεός ευλογεί τη δημιουργική εργασία
Συζητώ και γράφω : σελ. 39
α)Ο μπαμπάς μου είναι στρατιωτικός και η μαμά μου ασχολείται με τα οικιακά . Το επάγγελμα που μου αρέσει είναι παιδίατρος γιατί μου αρέσει να θεραπεύω τα παιδάκια .
β)Θα έπρεπε να τα υιοθετήσει μια οικογένεια που θα τα αγαπάει . Τι κράτος πρέπει να φτιάξει ιδρύματα ώστε να ζουν με ασφάλεια και να μεγαλώνουν με αγάπη .
σελ.40 Σωστό ή λάθος
1Σ , 2Λ , 3Λ , 4Σ , 5Λ , 6Σ , 7Σ , 8Λ , 9Λ , 10Σ
Σχηματίζεται η λέξη <<πολιτισμός>>
15.Η Κιβωτός της αγάπης
Μετρώ και ανακαλύπτω : σελ.49
Αν μαυρίσουμε τα κουτάκια με τα πολλαπλάσια του δύο σχηματίζεται η λέξη <<ΕΙΡΗΝΗ>>
16.Η εμπιστοσύνη στο Θεό
Σκέφτομαι και γράφω : σελ.52
Στη ζωή μου εμπιστεύομαι περισσότερο τους γονείς μου .Αυτοί μ' αγαπάνε , με φροντίζουν και δε θα ήθελαν να πάθω κανένα κακό . Τους λέω τα προβλήματά μου κι αυτοί μου συμπαραστέκονται .
Επίσης εμπιστεύομαι τους συγγενείς μου , τους φίλους μου και τους δασκάλους μου , που μου μαθαίνουν διάφορα πράγματα .
Τέλος , εμπιστεύομαι το Θεό γιατί με προστατεύει από κάθε κακό .
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ'
Με το Χριστό αλλάζει η ζωή
17.Παναγία , η μητέρα του Χριστού
σελ.55 Ενώνω :
1 - β , 2 - ζ , 3 - α , 4 - γ , 5 - δ , 6 - ε
18.Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
σελ.59 κρυπτόλεξο :
Οι λέξεις που είναι κρυμμένες είναι : ΜΑΡΙΑ , ΥΙΟΣ , ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ , ΓΑΒΡΙΗΛ , ΘΕΟΤΟΚΟΣ
Βρίσκω και συζητώ : σελ.59
1.Ελευθερώτρια , γιατί ελευθέρωσε το Διδ/χο.
2.Θεοτόκος , γιατί γέννησε τον Υιό του Θεού.
3.Εκατονταπυλιανή , γιατί έχει εκατό πύλες.
4.Θεοτόκος η Βρεφοκρατούσα , γιατί εικονίζεται μαζί με το Θείο βρέφος.
5.Θεοτόκος η Βάτος (16ος αι. ) , γιατί εικονίζεται η φλεγόμενη και μη καιόμενη βάτος , που συμβολίζει την αγιότητα της Θεοτόκου .
6.Η Παναγία του Βλαδίμηρου : δείχνει τη μητρική στοργή και τρυφερότητα . Ζωγραφίστηκε στην Κων/πολη το 1125μ.Χ και μεταφέρθηκε στο Βλαδιμήρ της Ρωσίας .
7.Θεοτόκος η Πλατυτέρα . Προσεύχεται για τη σωτηρία μας .
8.Παναγία η γλυκοφιλούσα . Η Παναγία φιλάει τον Χριστό .
9.Παναγία , το ρόδο το αμάραντο . Η Παναγία εικονίζεται με το Χριστό και κρατά ένα ρόδο .
Επίσης σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας υπάρχουν διάφορες εικόνες της Παναγίας , που σπάνια τις συναντάμε .
Τέτοιες είναι :
Κύθηρα : Μυρτιδιώτισσα (η Παναγία είναι μέσα στις μυρτιές )
Τίνος : Η Κυρία των Αγγέλων
Κύπρος : Παναγία η Κυκκώτισσα
Άγιον Όρος : Άξιον Εστί
Ρόδος : Τσαμπίκα
Αμοργός : Χοζοβιώτισσα
Μονή Χιλανδαρίου - Άγιον Όρος : Τριχερούσα
Μονή Βατοπεδίου - Άγιον Όρος : Αντιφωνήτρια
19.Ο Χριστός γεννιέται
ασκ.σελ.62
1.Στη Βηθλεέμ.
2.Τους τρεις μάγους
3.Οι βοσκοί
4.<<Ωσαννά!>>
5.Οι τρεις μάγοι Τον προσκύνησαν και Του πρόσφεραν χρυσό , σμύρνα και λιβάνι .
ΚΑΦΑΛΑΙΟ Ε'
Η χαρά στη ζωή
21.Ο Χριστός βαπτίζεται στον Ιορδάνη
Ενώνω τις φράσεις :
1 - 2 , 2 - 3 , 3 - 1 , 4 - 4
23.Βαφτίσια , γιορτή χαράς
ασκ.σελ.73
συμπληρώνω :
ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ , ΠΙΣΤΕΥΩ , ΝΕΡΟ - ΛΑΔΙ , ΠΑΙΔΙ , ΑΓΙΟ ΜΥΡΟ , ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ , ΦΩΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
24.Η ονομαστική μου γιορτή
ασκ.σελ.75
συμπληρώνω :ΕΣΠΕΡΙΝΟ , ΑΣΠΑΖΟΜΑΣΤΕ , ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ , ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΜΑΣ
ασκ.σελ.75
Συγκεντρώνω στοιχεία για τη ζωή του Αγίου που έχω το όνομά του .
ΑΠ : Η Αγία Σοφία
Η Αγία Σοφία μαζί με τις τρεις κόρες της , Πίστη , Ελπίδα , Αγάπη έζησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Ανδριανού . Όταν η Αγία Σοφία χήρεψε , πήγε στη Ρώμη . Εκεί συνελήφθη από τον αυτοκράτορα με τις τρεις κόρες της . Ύστερα από πολλά βασανιστήρια τις αποκεφάλισαν . Η Αγία Σοφία μετά από λίγες μέρες παρέδωσε την ψυχή της στο Θεό .Τη μνήμη τους τη γιορτάζουμε στις 17 Σεπτεμβρίου .
25.Το πανηγύρι της ενορίας μας .
ασκ.σελ.77
Το δικό μου πανηγύρι !
Ένα πανηγύρι που μας εντυπωσίασε περισσότερο .
ΑΠ : Το πανηγύρι της Ι.Μ Νικητών στην Καβάλα .
Πριν από 2 χρόνια βρέθηκα στο πανηγύρι της Ι.Μ. Νικητών στην Καβάλα . Αυτό που έζησα εκεί ήταν κάτι ξεχωριστό !
Την παραμονή της γιορτής , νωρίς το απόγευμα , άρχισε να μαζεύεται κόσμος απ'όλα τα γύρω χωριά . Πολλά ήταν τα λεωφορεία που έρχονταν από κάθε περιοχή της Ελλάδας , καθώς και οι ξένοι τουρίστες . Μόλις άρχισε ο εσπερινός , ο κόσμος μαζεύτηκε στην εκκλησία . Όσοι χωρούσαν μπήκαν μέσα , ενώ οι υπόλοιποι έμειναν στον εξωτερικό χώρο του μοναστηριού ο οποίος είναι αρκετά μεγάλος . Αφού ανάψαμε κερί πήραμε αγιασμό .
Μετά το τέλος της ακολουθίας , κατέβασαν τη θαυματουργή εικόνα της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα , σ' ένα χώρο ειδικά διαμορφωμένο για την περίσταση .
Εκεί οι πιστοί κάθονταν κάτω και στα πόδια τους τοποθετούσαν την εικόνα . Πολλές φορές η εικόνα από μόνη της τους <<χτυπούσε>> , δηλαδή τους ξάπλωνε κάτω . Οι πιστοί που ήθελαν να ζήσουν αυτή την εμπειρία ήταν πάρα πολλοί , γι' αυτό περίμεναν υπομονετικά όλη τη νύχτα .
Στο μεταξύ πήγαμε στην έκθεση της μονής , για να ψωνίσουμε διάφορα πράγματα . Εμείς τα παιδιά βρήκαμε την ευκαιρία να πάρουμε λουκουμάδες κι άλλα γλυκά από τους μικροπωλητές , που είχαν μαζευτεί έξω από το μοναστήρι .
Μετά από αρκετή ώρα κουράστηκα και νύσταξα . Ξημερώματα ξεκινήσαμε για το σπίτι . Πέρασα πολύ ωραία!
Την εικόνα της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα την μετέφεραν πιθανόν οι κάτοικοι του χωριού από τη Μικρά Ασία και κατόπιν τη χάρισαν στην Ι.Μ. Νικητών . Η εικόνα δε <<χτυπάει >> τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου , παρά μόνο στη γιορτή της , στις 6 Σεπτεμβρίου . Οι μοναχές μας εξήγησαν ότι δεν ξέρουν με ποια κριτήρια διαλέγει η εικόνα τους προσκυνητές και τους << χτυπάει >>. Η εικόνα από τα πολλά χτυπήματα έχει κοπεί στη μέση και προσπαθούν να την διορθώσουν .
26.Θεία Κοινωνία : Το Μυστήριο της αγάπης
σελ.81 Σκέφτομαι και γράφω :
Απ : Σαν να είμαστε στο Μυστικό Δείπνο . Οτι πάρνουμε μέσα μας το σώμα και το αίμα του Κυρίου . Οτι παίρνουμε την ευλογία του Κυρίου .
27.Οι Τρεις Ιεράρχες : Γιορτάζουν τα σχολεία
ασκ.σελ.83
αντιστοιχίζω :
1 - 3 , 6
2 - 1 , 5
3 - 2 , 4
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ'
Η ζωή με τους γύρω μας
30.Με τους αληθινούς φίλους πλουτίζουμε τη ζωή .
ασκ.σελ.91
Βρίσκουμε πληροφορίες για παραδείγματα φιλίας μέσα στην ιστορία .
Απ. : Πελοπίδας - Επαμεινώνδας
Ο Πελοπίδας γεννήθηκε στη Θήβα γύρω στα 410 Π.Χ . Πατέρας του ήταν ο Ιπποκλής , πλούσιος αριστοκράτης της Θήβας . Ο Πελοπίδας χρησιμοποιούσε την περιουσία του πατέρα του για το καλό της πατρίδας του . Στις μάχες δεν έπαιρνε προφυλάξεις για τη ζωή του . Κατάφερε να κάνει τη Θήβα ηγεμόνα της Ελλάδας . Δείχνοντας αδιαφορία για τη ζωή του , σκοτώθηκε το 364 π.Χ , στη μάχη που έγινε στους Κυνός Κεφαλαί και στην οποία νίκησε τον Αλέξανδρο , τύραννο των Φερών .
Ο Πελοπίδας ήταν επιστήθιος φίλος του Επαμεινώνδα . Η φιλία τους δυνάμωσε περισσότερο μετά από μια μάχη εναντίων των Αρκάδων το 385π.Χ. , όταν πληγωμένος από επτά τραύματα έπεσε στο έδαφος . Ο Επαμεινώνδας όρμησε να σώσει το φίλο του , δεχώμενος και ο ίδιος πολλά πλήγματα από δόρυ στο στήθος και από ξίφος στο χέρι . Τελικά ο βασιλιάς της Σπάρτης Αγεσήπολης ,έτρεξε και πέρα από κάθε προσδοκία , έσωσε τις ζωές και των δύο .
Ο Επαμεινώνδας γεννήθηκε στη Θήβα το 418π.Χ. Η οικογένειά του ήταν φτωχή αλλά αριστικρατική . Έλαβε άριστη εκπαίδευση και οι διανοητικές του ικανότητες συμβάδιζαν με αυτές της ηθικής . Οι στρατηγοί των έκαναν αρχηγό του στρατού και κατάφεραν έτσι να απελευθερώσουν τον Πελοπίδα από τον τύραννο των Φερών Αλάξανδρο . Ήταν αδιάφορος στο χρήμα και στη δόξα . Σε όλες τις εκστρατείες υπό την αρχηγεία του , οι Θηβαίοι δε λεηλάτησαν εχθρική πόλη . Σκοτώθηκε στη μάχη της Μαντίνειας το 362π.Χ. Ήταν στην πρώτη γραμμή και εμψύχωνε τους Θηβαίους εναντίων των Σπαρτιατών . Ακόμη κι όταν πληγώθηκε συνέχιζε να πολεμά . Πληγωμένος θανάσιμα περίμενε την έκβαση της μάχης . Μόνο όταν έμαθε οτι νίκησαν , διέταξε να του βγάλουν το δόρυ που ήταν καρφωμένο στο στήθος και πέθανε .
Πάτροκλος - Αχιλλέας
Ο Αχιλλέας ήταν γιος του Πηλέα και της Νηρηίδας Θέτιδας . Η μητέρα του προσπάθησε να τον κρατήσει μακριά από τον πόλεμο αλλά εκείνος ακολούθησε τους Αχαιούς . Ήξερε οτι θα έπαιζε ιδιαίτερο ρόλο στη διεξαγωγή του πολέμου και θα έβρισκε πρόωρο θάνατο . Ο Πάτροκλος , γιος του Μενοιτίου , ήταν ο καλύτερος φίλος του Αχιλλέα . 'Οταν ήταν μικρός , στον Οπούντα της Λοκρίδας , σκότωσε πάνω στο παιχνίδι ένα συνομήλικό του αρχοντόπουλο , τον Κλεισώνυμο . Ο Πάτροκλος έπρεπε να φύγει από τον τόπο του κι ο πατέρας του τον πήγε στον Πηλέα που τον ανέθρεψε μαζί με τον Αχιλλέα .
Ο Όμηρος παρουσιάζει τον Πάτροκλο γλυκομίλητο , καλοπροαίρετο , με ήπιο χαρακτήρα . Όταν πολεμούσε ο Αχιλλέας , αυτός στεκόταν δίπλα του , πάνω στο άρμα και το κυβερνούσε . Μετά από κάθε μάχη περιποιόταν με αγάπη τα αθάνατα άλογα του Αχιλλέα . Στη διαμάχη Αχιλλέα - Αγαμέμνονα , συμπαραστέκεται στο φίλο του και δεν παίρνει μέρος στις μάχες . Πολέμησε μόνο όταν ο στρατός των Αχαιών κινδύνευε . Ο Αχιλλέας ήταν απαρηγόρητος μετά το χαμό του αγαπημένου του φίλου .
31.Ο Θεός αγαπά και συγχωρεί
σελ.94
Απαντ. : ΠΑΤΕΡΑΣ , ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ , ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ , ΜΕΤΑΝΟΩ , ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ , ΣΠΛΑΧΝΙΣΤΗΚΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ'
Τα Πάθη και η Ανάσταση του Χριστού
36.Ο Ιησούς στο Σταυρό
ασκ.σελ.106 κρυπτόλεξο
ΣΤΑΥΡΩΣΗ , ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ , ΓΟΛΓΟΘΑΣ , - ΧΡΙΣΤΟΣ , ΔΙΨΩ , ΜΑΝΑ
39.Λαμπρή , μέρα ξέχωρης χαράς !
ασκ.σελ.114
γεμίζω τα αβγά με τις λεξεις :
ΑΝΑΣΤΑΣΗ , ΛΑΜΠΡΗ , ΠΑΣΧΑ
σελ.114 : Και μήν ξεχάσεις !
ΕΡΓΑΣΙΑ : Βρίσκουμε συνταγές σχετικές με το Πάσχα .
Βαφή αβγών με φλούδες κρεμμυδιών .
Υλικά :
1 κουταλιά της σούπας αλάτι
2κουταλιές της σούπας ξύδι
αρκετές φλούδες κρεμμυδιών
Όσα αβγά χωρέσουν στην κατσαρόλα μας
Εκτέλεση :
Μουσκεύουμε από το προηγούμενο βράδυ τα φλούδια των κρεμμυδιών σε μια κατσαρόλα με νερό .Την επόμενη μέρα πλένουμε τα αβγά με κρύο νερό και τα τοποθετούμε με τη σειρά στην κατσαρόλα . Προσθέτουμε και το αλάτι και το ξύδι και βράζουμε για 20 - 30 λεπτά , μέχρι να σφίξουν καλά τα αβγά μας . Κατόπιν τα στραγγίζουμε και τα αλλείφουμε με λάδι για να γυαλίσουν . Και ... Χριστός Ανέστη !
Κουλουράκια της Λαμπρής πολίτικα
Υλικά :
1\2 ποτήρι του νερού χυμό πορτοκαλιού
4 αβγά
1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
1 κουταλάκι της σούπας μπέικιν ή 1\2 φάκελο μπέικιν
ξύσμα 3 πορτοκαλιών
1 κιλό και 250 γρ. αλεύρι περίπου
500 γρ. βούτυρο
500γρ. ζάχαρη
2 βανίλιες
λίγη μαστίχα Χίου κοπανισμένη
λίγο αλάτι
Εκτέλεση :
Βάζουμε όλα μαζί τα υλικά στο μίξερ εκτός από το αλεύρι . Όταν όλα τα υλικά ανακατευτούν καλά τα ρίχνουμε σε μια λεκανίτσα και τα ζυμώνουμε με το χέρι . Τους δίνουμε σχήμα με τις κουπ πατ που προτιμούμε . Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο μέχρι να ροδίσουν .
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η'
Γιορτές μετά το Πάσχα
40. << Ο Κύριός μου και ο Θεός μου >>
σελ.117 Σκέφτομαι και γράφω
1.Ότι δεν πίστευε στην ανάσταση του Κυρίου γιατί δεν τον είδε με τα μάτια του .
2.Συγκλονίστηκε και από δύσπιστος έγινε φλογερός κήρυκας .
3.Ότι ευτυχισμένοι θα είναι αυτοί που θα με πιστέψουν χωρίς να με έχουν δει .
41. Ο Άγιος Γεώργιος
σελ.119 Αριθμώ τα γεγονότα ...
1 , 4 , 2 , 6 , 5 , 3
Εργασία : Βρίσκω πληροφορίες για τον Άγιο Γεώργιο .
Γεννήθηκε στην Καππαδοκία από ευσεβείς γονείς κι έμεινε ορφανός από πατέρα στα δέκα του . Η μητέρα του τον πήρε στην Παλαιστίνη και κατατάχτηκε στον στρατό . Ο Διοκλητιανός τον εκτιμούσε πολύ . Όταν ο τελευταίος θέλησε να εξοντώσει τους χριστιανούς , ο Άγιος Γεώργιος τάχθηκε εναντίον του . Τότε ο Διοκλητιανός διέταξε να τον κλείσουν φυλακή , να του δέσουν τα πόδια και στο στήθος του να βάλουν μια μεγάλη και βαριά πέτρα .
Την άλλη μέρα , παρ' όλες τις υποσχέσεις του αυτοκράτορα έμεινε σταθερός στις απόψεις του . Ο Διοκλητιανός διέταξε να τον δέσουν σε έναν τροχό , που επάνω του είχε μαχαίρια , αλλά ένας άγγελος ελευθέρωσε τον Άγιο και θεράπευσε τις πληγές του . Στη συνέχεια διέταξε να τον ρίξουν σε ένα λάκο με ασβέστη για να καεί , όμως μετά από τρεις μέρες τον βρήκαν όρθιο να προσεύχεται . Το γεγονός αυτό προκάλεσε θαυμασμό , όμως ο Διοκλητιανός εξοργισμένος διέταξε να του φορέσουν πυρακτωμένα παπούτσια με σιδερένια καρφιά και τον εξανάγκασαν να περπατήσει . Παρ' όλα τα βασανιστήρια δεν έπαθε τίποτα .
Στη συνέχεια φώναξαν το μάγο Αθανάσιο να του δώσει να πιει ένα ισχυρότατο δηλητήριο . Και πάλι όμως δεν έπαθε τίποτα . Ο μάγος και η γυναίκα του Διοκλητιανού , Αλεξάνδρα έχασαν τη ζωή τους γιατί ομολόγησαν την πίστη τους .
Τον έκλεισαν και πάλι στη φυλακή και τη νύχτα ονειρεύτηκε το Χριστό ο οποίος του είπε ότι θα πάρει το στεφάνι του μαρτυρίου και την αιώνια ζωή . Όταν ξημέρωσε , ο Διοκλητιανός του πρότεινε να πάνε στο ναό του Απόλλωνα , να προσφέρουν θυσία . Ο Άγιος διέταξε το είδωλο του Απόλλωνα να να πέσει κι εκείνο έπεσε και κομματιάστηκε . Ο ιερέας των ειδώλων και ο λαός θύμωσαν κι έλεγαν στο βασιλιά να τον θανατώσουν . Τελικά τον αποκεφάλισαν .
Ο Άγιος Γεώργιος έκανε πολλά θαύματα μεταξύ των οποίων να σώσει την κόρη ενός βασιλιά από τον δράκοντα .
Στην ανατολική επαρχία της Αττάλειας , στην πόλη Αλαργία , βασίλευε ο Σέλβιος που ήταν χριστιανομάχος . Κοντά στην πόλη υπήρχε ένας φοβερός δράκοντας , που άρπαζε ζώα και ανθρώπους . Δεν κατάφεραν να τον σκοτώσουν , γι' αυτό έστελναν κι από ένα παιδί τους να το καταβροχθίζει ο δράκοντας . Ήρθε και η σειρά της κόρης του βασιλιά . Ο βασιλιάς ήταν απαρηγόρητος . Τελικά άφησαν την κόρη στη λίμνη και περίμεναν με αγωνία . Ο Άγιος Γεώργιος επέστρεφε από την Καππαδοκία μετά από εκστρατεία με το στρατό του Διοκλητιανού . Πήγε στη λίμνη να ποτίσει το άλογό του και η κόρη του είπε κλαίγοντας τι συμβαίνει . Ο Άγιος Γεώργιος προσευχήθηκε κι ο δράκοντας ημέρεψε . Η κόρη τον έδεσε με τη ζώνη της αφού είχε ομολογήσει την πίστη της στο Θεό .Το ίδιο έκαναν και οι κάτοικοι της πόλης της όταν είδαν το θέαμα .Ο Άγιος Γεώργιος σκότωσε τον δράκοντα με το ακόντιό του . Οι κάτοικοι βαπτίστηκαν κι έχτισαν εκκλησία στην οποία μόλις μπήκε ο Άγιος βρήκε πηγή αγιάσματος στο Άγιο Βήμα . Η πηγή σώζεται μέχρι σήμερα .
42.Η Ανάληψη του Χριστού
σελ.121 Ακροστιχίδα
1.ΑΓΙΟ , 2.ΝΕΦΕΛΗ , 3.ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ,4. ΛΥΤΡΩΤΗΣ , 5.ΗΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ , 6.ΨΥΧΗ , 7.ΗΝΟΜΑΡΑΠ
43.Κοσμάς και Δαμιανός : Ανάργυροι ιατροί
σελ.123 Σωστή χρονική σειρά
3 , 1 , 4 , 5 , 2
σελ.123
Εργασία : Βρίσκω στοιχεία για τη ζωή και το έργο του Αλβέρτου Σβάιτσερ .
Αλβέρτος Σβάιτσερ : Γιατρός , ανθρωπιστής (1875-1965)
Ο Αλβέρτος Σβάιτσερ ήταν μουσικός (εκκλησιαστικού οργάνου) ξακουστός σε όλη την Ευρώπη . Εκτελούσε με άψογη τεχνική τον Μπαχ κι έγραψε τη βιογραφία του Γερμανού συνθέτη , η οποία ως σήμερα θεωρείται η καλύτερη που έχει γραφτεί ποτέ . Ήταν θεολόγος με συγγραφικό έργο που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στην εποχή του .Σε ηλικία 30 ετών τα παράτησε όλα για να σπουδάσει ιατρική . Ήθελε να βοηθήσει τους εξαθλιωμένους Αφρικανούς . Ο Αλβέρτος Σβάιτσερ , γιος λουθηριανού πάστορα από το Κάισερσμπουργκ της Αλσατίας ήταν διευθυντής στο κολλέγιο του Αγίου Θωμά . Από το 1905-1913 σπούδαζε ιατρική στο Στρασβούργο . Στα 38 του πήρε πτυχίο ιατρικής με ειδίκευση στις τροπικές ασθένειες και στη χειρουργική . Με τη σύζυγό του και νοσοκόμα Έλεν Μπρεσλό αναχώρισαν για το Κογκό . Στην αρχή ανακαίνησαν ένα κοτέτσι στο Λαμπαρενέ , όμως αργότερα πρόσφεραν στην περιοχή ένα μεγάλο νοσοκομείο από το οποίο έπαιρναν ιατρική βοήθεια χιλιάδες Αφρικανοί . Όταν ξέσπασε ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος ο Σβάιτσερ βρισκόταν σε γαλλική αποικία και οι Γερμανοί τον έκλεισαν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης παρ' όλο που ήταν Γερμανός υπήκοος . Το 1924 επέστρεψε στην Αφρική για να επαναλειτουργήσει το νοσοκομείο . Η σύζυγός του και η κόρη του , Ρέινα , έμειναν στην Ευρώπη . Η κόρη του έγινε κι αυτή γιατρός για να ακολουθήσει τον πατέρα της στην Αφρική . Ο Σβάιτσερ τιμήθηκε με το Νόμπελ Ειρήνης το 1952 και χρησιμοποίησε τα 33000 δολάρια , που ακολουθούν το βραβείο , για να προσθέσει στο νοσοκομείο του μια πτέρυγα λεπρών .
1 σχόλιο:
ποπο τελια
Δημοσίευση σχολίου