c.b

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2009

Ύλη Γ΄Δημοτικού(Τετράδιο εργασιών ιστορίας)

Αφιερωμένο στον εξαιρετικό δάσκαλο κ. Γιώργο Νικολαΐδη που δίδασκε στο 3ο Δημοτικό σχ. Διδ/χου τη κόρη μου Σοφία.(σχ. έτος 2006-2007)


Σημειώσεις:
*Οι παρακάτω απαντήσεις είναι βασισμένες στις απαντήσεις που δόθηκαν στην τάξη και μερικές από αυτές στην κρίση της Ράγγλας...(Βοήθειά μας!!!)
*Καμιά ευθύνη δεν έχω για τυχόν λάθη.(Δε φτάνει που κάθομαι και γράφω με τις ώρες!)
*Όσες ασκήσεις δεν απαντήθηκαν στην τάξη μη τις ψάξετε δεν υπάρχουν ούτε εδώ.
*Σχόλια δικές σας εργασίες και απαντήσεις δεκτά.





ΕΝΟΤΗΤΑ 1

1. Τιτανομαχία

ασκ.1
Ίρις : χρώματα της Ίριδας(Ουράνιο τόξο)
Χάος : χάος (σκοτάδι - αταξία)
Τιτάνες : τιτάνας(μεγαλόσωμος και δυνατός άνθρωπος)
Ωκεανός : ο ωκεανός (μεγάλη και βαθιά θάλασσα)
Άτλαντας : ο άτλαντας(βιβλίο με χάρτες)
Θέμης : δικαστήρια
Εγκέλαδος : ο εγκέλαδος(σεισμός)
Τυφώνας : ο τυφώνας (πολύ δυνατός άνεμος)

ασκ.2
Αν είχα στα χέρια μου το κέρας της Αμάλθειας θα ζητούσα φαγητό για τα φτωχά παιδιά.

ασκ.3
Οι τιτάνες ήταν πολύ δυνατοί . Η βιομηχανία τσιμέντων ονομάστηκε έτσι γιατί θέλει να δείξει ότι τα προϊόντα που παράγει είναι πολύ δυνατά κι ανθεκτικά.

2.Οι θεοί του Ολύμπου

ασκ.1
Οι θεοί του Ολύμπου: τρώνε , πίνουν , γλεντάνε , κοιμούνται .

ασκ.3
εικόνα 1 :Στο νόμισμα βλέπουμε το Δία . Προστάτευε τους ξένους(Ξένιος Ζεύς)
εικόνα 2 :Στο νόμισμα βλέπουμε τον Ποσειδώνα . Ο Ποσειδώνας ήταν θεός της θάλασσας.

3.Οι θεές του Ολύμπου

ασκ.1
εικ.1:κεραυνός -> το σύμβολο του Δία
εικ.2:τρίαινα ->το σύμβολο του Ποσειδώνα
εικ.3:κηρύκειο ->το σύμβολο του Ερμή
εικ.4:κουκουβάγια ->το σύμβολο της Αθηνάς
εικ.5:κιθάρα ->το σύμβολο του Απόλλωνα
εικ.6:ελάφι ->το σύμβολο της Άρτεμης
εικ.7:περικεφαλαία ->το σύμβολο του Άρη
εικ.8:Έρωτας ->το σύμβολο της Αφροδίτης

ασκ.2
Αγροτική τράπεζα ->θεά της γεωργίας , Δήμητρα
ΕΛΤΑ ->ταχυδρόμος των θεών , Ερμής
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ->θεά της σοφίας , Αθηνά

4.Ο Προμηθέας , η Πανδώρα , ο Δευκαλίωναςκαι η Πύρρα

ασκ.1
α)Ο Προμηθέας δένεται από τον Δία στον Καύκασο και ένας αετός του τρώει το συκώτι για τριάντα χρόνια.Στους ανθρώπους έστειλε την Πανδώρα με όλες τις συμφορές.(μίσος , πείνα , αρρώστειες , πόλεμο , απάτη)
β)Ο Δίας τονίζει την εξυπνάδα του Προμηθέα.Παραδέχεται ότι ο Προμηθέας έχει πιο κοφτερό μυαλό από τους θεούς , αφού κατάφερε να κλέψει τη φωτιά χωρίς να τον καταλάβει.

ασκ.2
Ναι , μου θυμίζει τον κατακλυσμό που έστειλε ο Θεός στους ανθρώπους γιατί έγιναν κακοί και πονηροί. Ο Νώε όμως έφτιαξε μια κιβωτό και έβαλε μέσα την οικογένειά του και ένα ζευγάρι από κάθε είδος ζώου. Έτσι η ζωή στη γη συνεχίστηκε.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 1

ασκ.1
Κρόνος - Ρέα
Προμηθέας - φωτιά
Πανδώρα - συμφορές
Δευκαλίωνας - κατακλυσμός
Πύρρα - ελιά
Δίας - Ευρώπη
Πλούτωνας - Περσεφόνη
Απόλλωνας - Δελφοί

ασκ.2
Δίας -> πρωθυπουργός
Ερμής -> ταχυδρόμος , έμπορος
Αφροδίτη -> φωτομοντέλο
Διόνυσος -> Οινολόγος
Άρης ->στρατιωτικός , αξιωματικός , στρατηγός
Αθηνά -> καθηγήτρια πανεπιστημίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 2
1.Η γέννηση του Ηρακλή

ασκ.1
ΗΡΑΚΛΗΣ: Πιάνει τα φίδια και τα πνίγει χωρίς να φοβηθεί ή να διστάσει.
ΙΦΙΚΛΗΣ: Είναι τρομοκρατημένος και χώνεται στην αγκαλιά της παραμάνας του για να σωθεί. Από εκεί βλέπει τον Ηρακλή να κάνει το πρώτο του κατόρθωμα.

ασκ.2
Ο Ηρακλής διάλεξε το δρόμο της Αρετής . Κι εγώ το δρόμο της Αρετής θα διάλεγα , γιατί η ζωή έχει δυσκολίες , αλλά στο τέλος απολαμβάνουμε τους καρπούς των κόπων μας .Ακόμη προσφέρουμε σημαντικά έργα στους συνανθρώπους μας και κερδίζουμε την εκτίμησή τους.

ασκ.3
'' Ηρακλή , για να σε συγχωρήσουν οι θεοί και να σου φύγουν οι τύψεις θα πρέπει να κάνεις τα παρακάτω : θα πρέπει να πας στον ξάδερφό σου τον Ευρυσθέα και να τον υπηρετήσεις για 12 χρόνια . Μετά θα πας στον Όλυμπο και θα γίνεις αθάνατος.''

2.Το λιοντάρι της Νεμέας

ασκ.1
Τον Ηρακλή τον καταλαβαίνουμε από τη λεοντή κι από το ρόπαλο . Ακόμη είναι πολύ γυμνασμένος και πολύ ψηλός , πράγμα που φανερώνει ότι δεν είναι ένας κοινός θνητός .

ασκ.2
Ο Ηρακλής ήταν: γεναιόψυχος , μεγαλοδύναμος , ρωμαλέος , χειροδύναμος , αδάμαστος(ανίκητος) , προστάτης των ανθρώπων που τους καθησύχασε και τους απάλλαξε από τα θηρία .

3.Η Λερναία Ύδρα και ο κάπρος του Ερύμανθου

ασκ.1
Ο Ηρακλής δε σκότωσε το αγριογούρουνο του Ερύμανθου . ΄Ετσι ο ήρωας ήθελε να δείξει στους ανθρώπους ότι πολλά ζώα μπορούν να εξημερωθούν και να βοηθήσουν τους ανθρώπους. Πολλοί άνθρωποι σήμερα κακοποιούν τα ζώα για να πάρουν τη γούνα τους , τα δόντια τους , το κρέας κ.α

ασκ.2
α)Ο Ευρυσθέας μισεί τον Ηρακλή γιατί η θεά Ήρα του ''φόρτωσε την έχθρα. Όπως είναι γνωστό οι θεοί μπορούν να επηρεάσουν το μυαλό των ανθρώπων . Έτσι και η Ήρα που μισεί τον Ηρακλή επηρέασε το μυαλό τουΕυρυσθέα.
β)Ο Ευρυσθέας παραδέχεται ότι ο Ηρακλής είναι γενναίος Τον θαυμάζει που κατορθώνει τους άθλους που του αναθέτει.

4.Το ελάφι με τα χρυσά κέρατα , οι Στυμφαλίδες όρνιθες , οι στάβλιο του Αυγεία

ασκ.1
Παράδοση : Στα νερά της λίμνης Στυμφαλίας ζούσαν ανθρωποφάγα πουλιά. Ο Ηρακλής τα σκότωσε με το τόξο του .
Πείσανδρος :Δε σκότωσε τα πουλιά ο Ηρακλής αλλά τα έδιωξε χτυπώντας τα κρόταλα.
Συμφωνούν οι δυο πηγές;Όχι . Συμφωνούν μόνο στο ότι οι Στυμφαλίδες όρνιθες ήταν ανθρωποφάγα πουλιά και ο Ηρακλής απάλλαξε τους κατοίκους από αυτά .

ασκ.2
Ίσως οι άνθρωποι υπέφεραν από τα κουνούπια τα οποία τους προκαλούσαν πολλές σοβαρές και θανατηφόρες πολλές φορές ασθένειες άνθρωποι αποξήραναν τα έλη για να απαλλαγούν από τα κουνούπια. Έτσι επινόησαν και τον παραπάνω μύθο.

ασκ.3
ΗΡΑΚΛΗΣ: Πώς θα καταφέρω να καθαρίσω τους στάβλους του Αυγεία;
ΑΘΗΝΑ: Συνέχισε έτσι Ηρακλή και θα τα καταφέρεις . Πρέπει να είσαι δυνατός.

5.Κι άλλοι άθλοι

ασκ.1
Γιατί έχει στο στόμα του ανθρώπινο κρέας . (βλέπουμε ένα κεφάλι κι ένα χέρι στο στόμα του αλόγου )

ασκ.2
ΑΜΑΖΟΝΕΣ: τόξα , περικεφαλαίες , σπαθιά , βέλη , ασπίδες , δόρατα
ΓΗΡΥΟΝΗΣ: ασπίδα , περικεφαλαία , σπαθιά , τόξα , δόρατα ,βέλη

ασκ.3
Ο Ηρακλής πρόλαβε το Χάροντα στην είσοδο του Άδη . Πάλεψε μαζί του και τον νίκησε . Έτσι κατάφερε να σώσει την Άλκηστη . Αυτό δείχνει ότι είναι πολύ δυνατός , γενναίος και αγαπά πολύ τους φίλους του.

6.Ο Κέρβερος του Άδη και τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων

ασκ.1
Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια , νεράντζια , μανταρίνια , λεμόνια κ.α )

ασκ.2
ΑΤΛΑΝΤΑΣ: Βοήθησέ με Ηρακλή να βάλω ένα μαξιλάρι στη ράχη μου . Πιάστηκα μετά από τόσο καιρό .
ΗΡΑΚΛΗΣ: Ευχαρίστως θα κρατήσω για λίγο τον ουρανό .

ασκ.3
Δεν μπορούσαν να διασχίσουν τον απέραντο ωκεανό για να βρουν τους τόπους πέρα από το Γιβραλτάρ . Έτσι πίστευαν ότι εκεί τέλειωνε ο κόσμος. Σήμερα με τα μέσα που διαθέτουμε ξέρουμε ότι η γη είναι στρογγυλή και ότι πιο πέρα υπάρχει η Αμερική . Ακόμη γνωρίζουμε ότι τον ουρανό δεν τον κρατάει ο Άτλαντας αλλά είναι η ατμόσφαιρα που περιβάλλει τον πλανήτη μας .

ασκ.4
Ο Ηρακλής στην Αίγυπτο σκότωσε τον βασιλειά Βούσιρι και τους στρατιώτες του . Αυτ΄΄ο το έκανε γιατί ο παραπάνω βασιλειάς θυσίαζε στους θεούς κάθε ξένο που έφτανε στην Αίγυπτο . Τον Ηρακλή όμως δεν κατάφερε να τον θυσιάσει . Έτσι κατάφερε να απαλλάξει την Αίγυπτο από έναν κακό βασιλειά .

7.Το τέλος του Ηρακλή

ΓΙΑ ΄ΜΕΝΑ: Θα ήθελα να με πάρει μαζί του να βλέπω τα κατορθώματά του .
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ: Να σταματήσουν οι πόλεμοι . Να μας απαλλάξει από τους κακούς ηγέτες και τους κακοποιούς .

ασκ.3
Γιατί θαύμαζαν τον Ηρακλή για τις αρετές του . Ήθελαν να του μοιάσουν γιατί όλοι τον αγαπούσαν . Έτσι και οι βασιλιάδες ήθελαν να είναι αγαπητοί , να τους θαυμάζουν και να τους υπακούν οι υπήκοοί τους .

ασκ.4
Για να δείξουν ότι αυτό το τσιμέντο είναι πολύ δυνατό , σαν τον Ηρακλή .

ΕΝΟΤΗΤΑ3
1.Θησέας , το βασιλόπουλο της Τροιζήνας

ΑΙΘΡΑ: Άραγε θα τα καταφέρει ο Θησέας ή όχι;
ΘΗΣΕΑΣ: Για ΄μένα είναι παιχνιδάκι.

2. Ο Θησέας σκοτώνει το Μινώταυρο

ασκ.2
Χρησιμοποιούμε αυτές τις κινήσεις όταν αποχαιρετούμε κάποιον που αγαπάμε πολύ .

3.Ο Θησέας επιστρέφει στην Αθήνα

ασκ.1
Ο άνθρωπος ήθελε να πετάξει όπως τα πουλιά.Εκείνη την εποχή όμως δεν υπήρχαν τα κατάλληλα μέσα ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να πετάξουν .

ασκ.2
1.Γιατί σκότωσε πολλούς ληστές και κακοποιούς .
2.Γιατί τους γλίτωσε από το φόρο του Μινώταυρου.
3.Γιατί ένωσε όλα τα χωριά της Αττικής .

ασκ.3
γ)τον τρόπο που οδηγεί στη λύση μιας δύσκολης υπόθεσης

ΕΝΟΤΗΤΑ 4
1.Ο Φρίξος , η Έλλη και το χρυσόμαλλο δέρας

ασκ.1
Ικαρία - Ικάριο πέλαγος - Ίκαρος
Αιγαίο πέλαγος - Αιγαίας
Ατλαντικός ωκεανός - Άτλαντας
Ηράκλειο - Ηρακλής
Θησείο - Θησέας
Δίον - Δίας
Αθήνα - Αθηνά

ασκ.2
Θα τη ρώταγα για το τι έπρεπε να κάνουμε για να γίνει καλύτερος ο κόσμος μας.Ακόμη θα ζήταγα πληροφορίες για τους διάφορους ήρωες που πέρασαν να ζητήσουν χρησμούς . Τέλος θα την ρωτούσα αν ποτέ είδε τον Απόλλωνα και τι συζητάνε μαζί .

2.Πελίας και Ιάσονας

ασκ.2
Πήραν το όνομά τους από τον ξακουστό τεχνίτη Άργο.

ασκ.3
Όταν έπαιζε τη λύρα του ο Ορφέας η θάλασσα γαλήνευε , τα ζώα ημέρευαν και τα κλαδιά σάλευαν στο ρυθμό της μουσικής του . Ακόμη και τον Κέρβερο ημέρεψε με τη μουσική του .

3.Η Αργοναυτική εκστρατεία

ασκ.1
Μεγάλη Άρκτος , Μικρή Άρκτος , Ιχθύς , Αργώ , Λύρα του Ορφέα , Γη , Ουρανός , Πλούτωνας , Κρόνος , Άρης , Ερμής , Αφροδίτη κ.α

ασκ.3
Για τον Τάλω έχουμε ξαναμιλήσει στον μύθο της Ευρώπης . Ο Δίας διέταξε τον Ήφαιστο να κατασκευάσει ένα χάλκινο γίγαντα για να μη φύγει η Ευρώπη από την Κρήτη . Ο Τάλως μοιάζει με τα σημερινά ρομπότ γιατί σήμερα προσπαθούμε να δώσουμε ανθρώπινη μορφή στα ρομπότ που κατασκευάζουμε .

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 2 , 3 , 4

ασκ.3
Ήταν γενναίοι , οι άνθρωποι τους αγαπούσαν πολύ , απάλλαξαν τους ανθρώπους από ληστές και άγρια θηρία , διάλεγαν το δύσκολο δρόμο στη ζωή τους , χρησιμοποιούσαν τη δύναμή τους για να βοηθήσουν τους ανθρώπους .

ασκ.4
ΗΡΑΚΛΗΣ: Λερναία Ύδρα , Ευρυσθέας , Ιόλαος , Κένταυρος Νέσσος , Κέρβερος
ΘΗΣΕΑΣ: Αριάδνη , Μινώταυρος , Αιγαίας , Προκρούστης , λαβύρινθος
ΙΑΣΟΝΑΣ: χρυσόμαλλο δέρας , Συμπληγάδες , Μήδεια , Κένταυρος Χείρωνας , Ιωλκός , Αργώ

ΕΝΟΤΗΤΑ5
1.Το μήλο της Έριδας

ασκ.1
1 - 3
2 - 1
3 - 2

ασκ.2
ΑΦΡΟΔΙΤΗ - Τον έρωτα
ΑΘΗΝΑ - Μια περικεφαλαία κι ένα δόρυ
ΗΡΑ - Ένα λιοντάρι κι ένα σκήπτρο

ασκ.3
α) αιτία για καυγά

Η αθλητική φόρμα που χάρισε ο αθλητικός σύλλογος έγινε το μήλο της Έριδας στην τάξη μας.

2.Η θυσία της Ιφιγένειας

ασκ.1
ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
Αγαμέμνονας Μυκήνες

Ιδομενέας Κρήτη

Αίαντας Σαλαμίνα

Αίαντας Λοκρίδα

Νέστορας Πύλος

Μενέλαος Σπάρτη

Διομήδης Άργος

Αχιλλέας Φθία

Φιλοκτήτης Μαγνησία

Οδυσσέας Ιθάκη

ασκ.2
1 - 2
2 -1
3 -5
4 - 3
5 - 4

3.Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία

ασκ.2
Υποστηρίζουν τους Τρώες : ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ , ΑΡΗΣ , ΔΙΑΣ , ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Υποστηρίζουν τους Αχαιούς : ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ , ΗΡΑ , ΑΘΗΝΑ , ΔΙΑΣ

ασκ.3
Οινώ - οίνος(κρασί) - αμπέλι
Σπερμώ - σπέρνω - σπορά
Ελα'ί'δα - ελιά - έλαιο

4.Ο θυμός του Αχιλλέα


ασκ.1

μίσος , θυμό , οργή

ασκ.2

ποιητής , τρωικό , τυφλός , Ιλιάδα , Ίλιον , σύγκρουση , Αγαμέμνονα , Αχαιών

ασκ.3

ΑΧΙΛΛΕΑΣ : Είμαι θυμωμένος μαζί σου . Γιατί μου πήρες τη Βρισηίδα χωρίς να με ρωτήσεις ;

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ : Εγώ είμαι ο αρχηγός των Αχαιών και θα κάνω ότι θέλω . Στην πήρα γιατί έδωσα την χρισηίδα στον πατέρα της .

5.Ο θάνατος του Πάτροκλου

ασκ.2

Σκύβουν στο χώμα και δακρύζουν . Χτυπάνε τα πόδια τους στη γη και τινάζουν τα κεφάλια τους με τις μακριές χαίτες .

ασκ.3

Αχιλλέα ,

Καταλαβαίνω τον πόνο σου , αλλά δυστυχώς ο φίλος σου ο Πάτροκλος σκοτώθηκε και πήγε κάτω στον Άδη . Έτσι ήταν το γραφτό του .Η ζωή συνεχίζεται και πρέπει να φανείς δυνατός .

6.Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα

ασκ.1

1.Να γίνει γενναίος πολεμιστής και βασιλιάς της Τροίας .

2.Να γίνω καλός μαθητής και καλός άνθρωπος .

ασκ.2

Είναι η ίδια συμπεριφορά. Οι θεατές παθιάζονται και ενθουσιάζονται . Φωνάζουν και δίνουν θάρρος σε αυτούς που αγωνίζονται .

ασκ.3

Ο Πρίαμος και η Ανδρομάχη φώναζαν τον Έκτορα να μπεί μέσα στα τείχη για να μην τον σκοτώσει ο Αχιλλέας .

ασκ.4

Πολλοί πολεμιστές σκοτώθηκαν και από τα δύο στρατόπεδα .

7.Το τέλος του Αχιλλέα

ασκ.1

γ)

ασκ.2

Έκαναν αγώνες για να τον τιμήσουν .

ασκ.4

α , β , δ , ε

ασκ.5

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ - ΑΧΑΙΟΙ

ΠΑΡΗΣ - ΤΡΩΕΣ

ΕΚΤΟΡΑΣ - ΤΡΩΕΣ

ΑΧΙΛΛΕΑΣ - ΑΧΑΙΟΙ

ΠΡΙΑΜΟΣ - ΤΡΩΕΣ

ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ - ΑΧΑΙΟΙ

ΕΚΑΒΗ - ΤΡΩΕΣ

ΕΛΕΝΗ - ΑΧΑΙΟΙ

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ - ΤΡΩΕΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ - ΑΧΑΙΟΙ

ΜΕΝΕΛΑΟΣ - ΑΧΑΙΟΙ

ΑΣΤΥΑΝΑΚΤΑΣ - ΤΡΩΕΣ

8.Ο Δούρειος ίππος και η καταστροφή της Τροίας

ασκ.1

γ)

ασκ.3

Οι Αχαιοί και οι Τρώες πολεμούν σκληρά . Ο Αχιλλέας κυνηγά τον Έκτορα . Ο Έκτορας κάνει τρις φορές το γύρο της πόλης .Μετά αρχίζουν μια άγρια πάλη . Ω! Όχι! Ο Αχιλλέας σκότωσε τον Έκτορα !

ασκ.4

ΠΟΛΕΜΟΣ : Σκοτώνονται χιλιάδες άνθρωποι . Τα παιδιά μένουν ορφανά . Υπάρχουν χήρες γυναίκες και πολλοί άνθρωποι μένουν άστεγοι .

ΕΙΡΗΝΗ : Οι άνθρωποι λύνουν ειρηνικά τις διαφορές τους . Βοσκοί κάνουν τη δουλειά τους με ευχαρίστηση . Όλοι προοδεύουν και ζουν χαρούμενοι .

ΕΝΟΤΗΤΑ 6

1.Στους Κίκονες , στους Λωτοφάγους και στους Κύκλωπες

ασκ.1

Περίεργος , τολμηρός , θαρραλέος , αγαπά και προστατεύει τους συντρόφους του .

ασκ.2

1.Και οι δυο έδωσαν έξυπνες απαντήσεις (κανένας - απατός)

2.Και στις δυο περιπτώσεις είχαμε φωτιά .

3.Υπερφυσικά πλάσματα ξεγελάστηκαν από τους ανθρώπους .

ασκ.3

Αν ήμουν στη θέση του Οδυσσέα , θα περίμενα πρώτα να φύγει ο Πολύφημος . Μετά θα έπαιρνα πολλά ξύλα και θα τα έφτιαχνα μυτερά στις άκρες . Θα τα στερέωνα στο έδαφος , κοντά στην είσοδο της σπηλιάς για να τα πατήσει . Μόλις άνοιγε την είσοδο να μπει μέσα θα τα πατούσε και θα πονούσαν πολύ τα πόδια του.Έτσι δε θα προλάβαινε να κλείσει την είσοδο της σπηλιάς κι εγώ με τους συντρόφους μου θα φεύγαμε αμέσως για το καράβι μας .

2.Στον Αίολο , στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης

ασκ.2

β)

ασκ.3

Ο Οδυσσέας ήταν : πολύτροπος , πολυμήχανος , άβλαβος , κακότυχος , πολυταξιδεμένος , γενναίος

3.Στον Άδη , στις Σειρήνες , στη Σκύλα και στη Χάρυβδη

ασκ.1

1.Ο Ορφέας για να πάρει τη γυναίκα του Ευρυδίκη

2.Ο Ηρακλής για να φέρει πίσω την Άλκηστη ,τη γυναίκα του φίλου του

ασκ.2

''Ο Ποσειδώνας είναι πολύ θυμωμένος και δεν πρέπει να πειράξετε τα βόδια του θεού ήλιου . Αν παρακούσετε το χρησμό σας περιμένουν μεγάλες συμφορές !''

ασκ.3

α)

4.Στο νησί του Ήλιου , στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων

ασκ.1

Η Ναυσικά έπαιζε με τις φίλες της τόπι . Εγώ παίζω μπάσκετ , βόλε'ι' , μηλάκια κ.α

ασκ.2

Χόρευαν , τραγουδούσαν , έπαιζαν λύρα .

Εμείς σήμερα τραγουδάμε , χορεύουμε , παίζουμε μουσικά όργανα , τρώμε και πίνουμε .

ασκ.3

Σε παρακαλώ Θεέ μου , βοήθησε τους γονείς μου να είναι πάντα γεροί , βοήθησε την αδερφή μου να προοδέψει στο σχολείο κι εγώ θα σε ευγνωμωνώ για πάντα .

5.Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη

ασκ.1

Που ο Άργος περίμενε 20 χρόνια τον Οδυσσέα και μόλις τον είδε ξεψύχησε . Η Άρτεμις με το ελάφι της , ο Ήλιος με τα βόδια του , ο Άδης με το Κέρβερό του , τα αθάνατα άλογα του Αχιλλέα και ο Πάτροκλος .

ασκ.2

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ : άσχημα , τρώγανε την περιουσία του Οδυσσέα , τον κορόιδευαν , ήθελαν να παντρευτούν την Πηνελόπη

ασκ.3

Ξέρω πως υπάρχει στο παλάτι ένας ζητιάνος . Θα τον ρωτήσω αν ξέρει τι απέγινε ο άντρας μου .

6.Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες

ασκ.1

Έπρεπε να τιμωρηθούν , γιατί 20 χρόνια έτρωγαν την περιουσία του και ήθελαν την Πηνελόπη για γυναίκα τους . Ήθελαν να γίνουν βασιλιάδες της Ιθάκης .

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 5 , 6

--------------------------------------

ΕΝΟΤΗΤΑ 7

1.Παλαιολιθική εποχή . Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης και κυνηγός .

ασκ.2

Μας δίνουν πληροφορίες για τα ζώα που ζούσαν εκείνη την εποχή . Δεν υπάρχουν πια βίσονες και μαμούθ .

2.Νεολιθική εποχή . Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος

ασκ.1

------------α)ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ--- β)ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ- ----γ)ΣΗΜΕΡΑ

ΕΡΓΑΛΕΙΑ :α)τσεκούρι αγκίστρι βέλη β)δρεπάνι τόξα βελόνες αδράχτι μαχαίρι

γ)σφυρί πριόνι πένσα καταβίδι τανάλια

ΤΡΟΦΗ α)ρίζες βολβούς καρπούς β)δημητριακά όσπρια γάλα κρέας γ) μακαρόνια γεμιστά

κρέας φακές αρακά κ.α

ΣΤΕΓΗ α)σπηλιές β) σπίτια καλύβες γ)διαμερίσματα μονοκατοικίες βίλες κ.α

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑα) δέρματα ζώων β) ρούχα από μαλλί γ)μπλούζα παντελόνι σόρτς πουκάμισο κ.α

3.Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα

ασκ.1

1 - 2

2 - 5

3 - 6

4 - 3

5 - 1

6 - 4

7 - 7

ασκ.2

14 - 5 - 2007 : 1 αγγείο , 2 ειδώλια , λίθινα εργαλεία

15 - 5 - 2007 : χάλκινα εργαλεία , ασπίδες

16 - 6 - 2007 : προσωπίδα , όπλα , μυλόπετρες

ασκ.3

τηλεόραση , καναπές , DVD , ηλεκτρικό , κρεβάτι , βιβλία , σαπούνι , κομπιούτερ , ραδιόφωνο , παιχνίδια

ΕΝΟΤΗΤΑ 8

1.Η ζωή των Κυκλαδιτών

ασκ.1

1 - 7

2 - 3

3 -2

4 - 5

5 - 6

6 - 4

7 - 1

ασκ.2

Στην υγειά σας ,

Είμαι ο Γλεντζές και έζησα 3000 χρόνια π.Χ στις Κυκλάδες .

2.Ητέχνη των Κυκλαδιτών

ασκ.1

αγγείο , γουρουνάκι , μάρμαρο , κοσμηματοθήκη , γλύπτης , σφυρί , σμίλη

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 , 8

ασκ.1

Εποχή του λίθου Εποχή του χαλκού

Παλαιολιθική - Νεολιθική

ασκ.2

Ν , Ν , Ν , Π , Π , Π , Ν , Π

ασκ.3

οι εικόνες με τη σειρά είναι :

αγκίστρι , σφονδύλι , αξίνα , μυλόπετρα , λεπίδα , δρεπάνι

ασκ.4

1 - 2

2 - 7

3 - 6

4 - 5

5 - 3

6 - 4

7 - 8

8 - 1

ΕΝΟΤΗΤΑ 9

Β.ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

1.Η Μινωική Κρήτη

ασκ.1

Προϊόντα που αγόραζαν : ελεφαντόδοντο , χρυσάφι , ασήμι , χαλκό κ.α

Προϊόντα που πουλούσαν :μέλι , κρασί , λάδι , κοσμήματα , αγγεία κ.α

ασκ.2

Σ , Λ , Λ , Λ, Σ , Λ , Λ

ασκ.3

ΕΥΡΩΠΗ , ΒΑΣΙΛΙΑΣ , ΑΣΗΜΙ , ΝΑΥΤΙΚΟΙ , ΣΠΗΛΙΑ

ασκ.4

πολιτισμός , Μινωικός , Μίνωα , ναυτικοί , καράβια , <<μινωική θαλασσοκρατία>> , αρχαιολόγος , ανασκαφές , Κνωσό

2.Το ανάκτορο της Κνωσού

ασκ.1

1.Κνωσός , 2.Φαιστός , 3.Μάλια , 4.Ζάκρος

ασκ.2

Ο βασιλιάς κανόνιζε τα πάντα . Τι προϊόντα θα παράγει η Κνωσός , πού θα τα στείλουν και τι αντάλλαγματα θα φέρουν τα καράβια από τις άλλες χώρες .

3.Η καθημερινή ζωή των Μινωιτών

ασκ.1

Ναι , με μουσική και χορό διασκεδάζουμε κι εμείς .

ασκ.2

Οι γυναίκες ήταν κομψές και ντύνονταν με όμορφα κι ακριβά ρούχα . Οι άντρες ντύνονταν απλά με το ζώμα .(Ένα μικρό ύφασμα που τύλιγαν γύρω από τη μέση τους )

ασκ.3

Έτρωγαν : λάδι , ξηρούς καρπούς , σύκα , ρόδια , κρέας , ψάρια

Έπιναν : κρασί (ρετσίνα ) , γάλα

4.Η θρησκεία και η γραφή των Μινωιτών

ασκ.1

Το πρόσωπό της είναι βαμένο , στο κεφάλι της κάθεται ένα πουλί και κρατά 2 φίδια . Φοράει ένα κομψό φόρεμα με πολύχρωμα σχέδια .

5.Η τέχνη των Μινωιτών

ασκ.1

Τους βοήθησε ο κεραμικός τροχός .

ασκ.2

Σχήματα αγγείων : αμφορείς , ρυτά , πιθάρια , κύπελλα , κανάτες , κουτάκια

Σχέδια που ζωγράφιζαν : φύλλα , λουλούδια , μισοφέγγαρα , κοχλίες , γραμμές (ίσες , καμπύλες , κυματιστές ) , χταπόδια , ψάρια , αστερίες , κοράλλια , κοχύλια

ασκ.5

διαγράφουμε : οι πυγμάχοι , η Αμερικάνα , ο ξανθός πρίγκιπας , ο ψαράς






1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ