c.b

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Ύλη Γ΄Δημοτικού(Μελέτη Τετράδιο Εργ.)

Ενότητα 1
σελ.5 ασκ.1
Θα μου έλειπε: η παρέα μου, το σχολείο, το ομαδικό παιχνίδι, οι φίλοι, οι συγγενείς μου

σελ.5 ασκ.2
Ο παππούς μου έμενε στην κοινότητα Μελίκης.
Τα χωριά διαιρούνται σε κοινότητες.

σελ.6 ασκ.5
Δεν ενοχλούμε τους άλλους.
Δε μαλώνουμε αλλά συζητούμε.
Είμαστε τίμιοι στο παιχνίδι.

σελ.7 ασκ.6
...τον έλεγαν Ασχημούπολη
...τίποτα ούτε για καθαριότητα, ούτε για φωτισμό, ούτε για παιδικές χαρές
Όλοι έλεγαν ότι ήταν πολύ άσχημη και δε θα έρχονταν κανένας άνθρωπος σ' αυτήν.
Ξαφνικά, μια μέρα ήρθε ένας καινούριος δήμαρχος.
Τότε κατάλαβαν ότι έπρεπε να συνεργάζονται.

σελ.7 ασκ.7
Θα φτιάξουν καινούρια σπίτια, καινούρια σούπερ μάρκετ, πολλούς πεζόδρομους και καινούρια σχολεία.

σελ.8 ασκ.8
Είμαστε οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου.
Μένουμε στο δήμο Διδυμοτείχου, που είναι ένας όμορφος δήμος. Έχει δυο ποτάμια, τον Ερυθροπόταμο και τον Έβρο. Έχει ένα κάστρο με δίδυμα τείχη που το λέμε "Καλέ". Έχει στην πλατεία ένα μεγάλο τζαμί. Έχει μια αρχαία πόλη, την Πλωτινούπολη. Επίσης έχει και μουσεία.
Οι μαθητές της Γ΄τάξης του 3ου Δημοτικού σχολείου Διδυμοτείχου

σελ.9 ασκ.9
Το ψηφοδέλτιο είναι συμπληρωμένο ενδεικτικά
  1. Αμοργιανός Μπάμπης
  2. Ιλτσίδης Χρήστος
  3. Παπαδόπουλος Θανάσης
  4. Σιαμπάνογλου Ερντάλ
  5. Τασιούδης Χρήστος
  6. Τσιαγγούδης Κωνσταντίνος
  7. Φραγγούδης Αποστόλης
  8. Βλασακούδη Αθανασία
  9. Ζηκοπούλου Ιωάννα
  10. Καραγιασάρ Ζεϊνέπ
  11. Κατσακίδου Χριστίνα
  12. Μαυροπούλου Κατερίνα
  13. Παπαδοπούλου Σοφία
  14. Πεχλιβανίδου Αδαμία
  15. Καδιανοπούλου Ελένη
σελ.10 ασκ.1
Πόσους κατοίκους έχει ο δήμος μας;
Πόσα χωριά ανοίκουν στο δήμο μας;

σελ.10 ασκ.2α
δημαρχείο, φωτισμός, καθαριότητα, ύδρευση, πόλη

σελ.10 ασκ.2β
Ο δήμος ασχολείται με την καθαριότητα, την ύδρευση και το φωτισμό της πόλης.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2
σελ.12 ασκ.4
Φροντίζω να είναι καθαρή η πόλη, να μην ανάβω φωτιά στο δάσος, να μην αφήνω ανοιχτή τη βρύση.
Αποφεύγω την κίνηση με αυτοκίνητα, να βρωμίζω τις παραλίες, το κυνήγι.
Προστατεύω τα δάση, τους βιότοπους.

σελ.12 ασκ.5
αντιστοιχίζω: 1ε, 2α, 3δ, 4β, 5γ

σελ.14 ασκ.9
Πορθμός

σελ.15 ασκ.1
παραθαλάσσιος: θάλασσα, λιμάνια, ψάρια, παραλίες, καϊκια
ορεινός: βουνά, χιόνια, δάση, λόφους, άγρια ζώα
πεδινός: χωράφια, πεδιάδα, ίσιοι δρόμοι, πράσινο, ποτάμια

σελ.15 ασκ.2
τοποθετούμε με τη σειρά τις λέξεις: δημιουργείται, δημιουργήματα, δείχνει, φτιάχνουν, προκαλεί, προστατεύουμε

σελ.15 ασκ.3α
συμπληρώνουμε με τη σειρά: πράσινο, μπλε, καφέ, μπλε, μπλε

ΕΝΟΤΗΤΑ 3
σελ.16 ασκ.1
μέσα συγκοινωνίας: α)στη στεριά: αυτοκίνητα, μηχανές, λεωφορεία, τρόλεϋ, β)στη θάλασσα: πλοία, δελφίνι, φέρυ μποτ, γ)στον αέρα: αεροπλάνα, ελικόπτερα
μέσα μεταφοράς: α)στη στεριά: φορτηγά, εμπορικά τρένα, αγροτικά, νταλίκες, β)στη θάλασσα: φορτηγά πλοία, πετρελαιοφόρα, γ)στον αέρα: αεροπλάνα

σελ.20 ασκ.1
ΠΟΛΕΙΣ - ΟΛΙΚΗΣ - ΔΡΟΜΟ - ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ - ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ - ΑΜΑΞΑ - ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ - ΟΔΗΓΟ

ΕΝΟΤΗΤΑ 4
σελ.21 ασκ.2
"Η θάλασσα είναι λάδι" σημαίνει ότι η θάλασσα είναι ήσυχη και χωρίς κύματα.
"Χρόνια πολλά σαν την ελιά" Ευχόμαστε σε κάποιον να ζήσει πολλά χρόνια γιατί, ως γνωστό, η ελιά είναι υπεραιωνόβιο δέντρο.
"Σαν το παλίο κρασί" Το λέμε σε κάποιον που όσο περνούν τα χρόνια γίνεται καλύτερος.

σελ.22 ασκ.3
φτιάχνουμε τις παρακάτω ακροστιχίδες:
1)Γράφεται και στις ετικέτες: ΛΗΞΗ
2)Το βάζουμε και στα φαγητά: ΑΛΑΤΙ
3)Το χαρίζουμε σε κάποιον που γιορτάζει: ΔΩΡΟ
4)Προσφέρει τη θεία κοινωνία: ΙΕΡΕΑΣ

1)Το ακούμε στην αρχή και το τέλος του διαλείμματος: ΚΟΥΔΟΥΝΙ
2)Λέγεται αλλιώς το τσίπουρο: ΡΑΚΙ
3)Μας δίνει το κρασί: ΑΜΠΕΛΙ
4)Βγάζει τα καλύτερα κρασιά: ΣΑΜΟΣ
5)Υπάρχουν και τέτοια κλάσματα: ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ

σελ.23 ασκ.5
Δημητριακά: σίκαλη, κριθάρι, σιτάρι, καλαμπόκι
Όσπρια: ρεβίθια, φακές, φασόλια, αρακάς
Εσπεριδοειδή: νεράντζι, λεμόνι, πορτοκάλι, μανταρίνι
Λαχανικά: πιπεριά, ντομάτα, μελιτζάνα, σπανάκι

σελ.24 ασκ.6α
Φύλλα: εργαστήριο, εστιατόριο, καφετέρια, εργοστάσιο
Βλαστός: μεταφορέας, ταχυδρόμος, αχθοφόρος, φορτηγατζής
Ρίζα: άγκυρα, θεμέλια, ρουφήχτρα, Άτλαντας

σελ.24 ασκ.6β
νοσοκομείο, εργοστάσιο, εστιατόριο, ταχυδρομείο, αστυνομία, πυροσβαστική, σχολείο, στρατός, Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε., ναυτικό κ.α.

σελ.28 ασκ.12
Λαγός: τρέχει γρήγορα - Άνθρωπος: Τρέχει, κρύβεται
Λύκος: με τα δόντια και την ταχύτητα - Άνθρωπος: χρησιμοποιεί τα πόδια και τα χέρια
Αϊτός: με το γρήγορο πέταγμά του και τα δυνατά του νύχια - Άνθρωπος: χρησιμοποιεί τα νύχια του
Αρκούδα: Με τα δόντια και την ταχύτητά της - Άνθρωπος: τρέχει

σελ.28 ασκ.13
 Μια καλοκαιρινή μέρα ένας κόρακας άρπαξε ένα κομμάτι τυρί και στάθηκε στο κλαδί ενός δέντρου. Τον είδε μια πονηρή αλεπού και ήθελε να του πάρει το μεζέ. Στάθηκε λοιπόν κάτω από το δέντρο και του λέει: « Τι όμορφος που είσαι!» «Τι γυαλιστερά φτερά που έχεις!» «Αν είχες και ωραία φωνή θα ήσουν ο βασιλιάς των πουλιών.» Χωρίς να το πολυσκεφτεί ο κόρακας ανοίγει το ράμφος του κι αρχίζει να κράζει. Η αλεπού αμέσως άρπαξε το τυρί και το έβαλε στα πόδια.

σελ.29 ασκ.15

Ο μικρός Γαύρος σε νέες περιπέτειες!
   Εκείνο αμέσως πήρε το μικρό Γαύρο από το χέρι και τον οδήγησε στο προαύλιο του ψαροσχολείου. Εκεί γνώρισε τους υπόλοιπους φίλους του που ήταν το Ροφάκι, η κόρη της κυρίας Σουπιάς, το Καρχαριάκι, το Δελφινάκι και το Χελωνάκι.
   Χάρηκαν πολύ που γνώρισαν το μικρό γείτονά τους και αμέσως ξεκίνησαν το παιχνίδι. Πρώτα έπαιξαν κυνηγητό. Έτσι θα μάθαιναν πώς θα μπορούσαν να ξεφεύγουν απ’ τους εχθρούς τους. Το Γαυράκι δεν ήταν γρήγορο όπως το Δελφινάκι και το «έπιαναν» συνέχεια. Το Καρχαριάκι όμως του είπε να μη στενοχωριέται και η μικρή Σουπιά το βοήθησε να κρυφτεί ρίχνοντας το μελάνι της.
   Έτσι έγιναν μια ευτυχισμένη παρέα, που προστάτευε ο ένας τον άλλο! Αργότερα, η δασκάλα τους , η σοφή Καρέττα – καρέττα τους κάλεσε για μάθημα. Το σχολείο ήταν μέσα σε μια θαλασσινή σπηλιά, γεμάτη όμορφα κοράλια και χρωματιστά φύκια.
   Ο μικρός Γαύρος ήταν επιτέλους ευτυχισμένος!

σελ.30 ασκ.16
κάστορας - δυο κοφτερά δόντια - κόβει δέντρα και κάνει φωλιά
κύκνος - μακρύς λαιμός - βουτάει στο βυθό και βρίσκει την τροφή του
κάβουρας - δυο δαγκάνες - να πιάνει την τροφή του
γουλιανός - μεγάλο στόμα και μουσούδα - να βρίσκει τροφή
νερόφιδο - λεπτό σώμα - να γλιστράει γρήγορα στο νερό
νεροχελώνα - σκληρό καβούκι - να προστατεύεται από τους εχθρούς
νερόκοτα - άσχημη μυρωδιά - να προστατεύεται από τους εχθρούς της

σελ.31 ασκ.19
Διάλεξα τα χρώματα πορτοκαλί και γκρι, γιατί τα γατάκια πρέπει να μοιάζουν στους γονείς τους.

σελ.33 ασκ.1
Τα φυτά έχουν ρίζα, φύλλα και βλαστό. Η αρκούδα, το φίδι,ο σκαντζόχοιρος και άλλα ζώα το χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη.Τα κατοικίδια ζώα είναι αυτά που εξημέρωσε ο άνθρωπος.

σελ.33 ασκ.2
ελιά: δέντρο, δε ρίχνει τα φύλλα του
πεύκο: δέντρο, δε ρίχνει τα φύλλα του
θυμάρι: θάμνος, ρίχνει τα φύλλα του
λεμονιά: δέντρο, δε ρίχνει τα φύλλα του
αμπέλι: θάμνος, ρίχνει τα φύλλα του
βελανιδιά: δέντρο, ρίχνει τα φύλλα του

σελ. 33 ασκ.3
αγελάδα: κατοικίδιο, γεννά μικρά
κότα: κατοικίδιο, γεννά αβγά
λαγός: ζώο του δάσους, γεννά μικρά
λύκος: ζώο του δάσους, γεννά μικρά
σαρδέλα: ζώο της θάλασσας, γεννά αβγά
αστακός: ζώο της θάλασσας, γεννά αβγά
βάτραχος: ζώο της λίμνης ή του ποταμού, γεννά αβγά

σελ.33 ασκ.4
1-β, 2-ε , 3-δ, 4-α, 5-γ

ΕΝΟΤΗΤΑ 5 
σελ.34 ασκ.1
πρωί στο σπίτι: πλένομαι,  ντύνομαι - πίνω γάλα
πρωί στο σχολείο: παίζω, γράφω - τυρόπιτα
μεσημέρι: διαβάζω - σπανακόρυζο
απόγευμα: παίζω - μήλο
βράδυ: βλέπω τηλεόραση- σάντουιτς

σελ.34 ασκ.2
γάτα, ποντικοί, σπόροι
κουκουβάγια, σκιουράκια, φουντούκια
γεράκι, φίδια, βατράχια, κουνούπια
καρχαρίας, τόνος, ρέγγα, γαρίδες

σελ.36 ασκ.1
Οι ζωντανοί οργανισμοί παίρνουν ενέργεια από την τροφή. Επειδή κάθε ζωντανός οργανισμός τρώγεται από κάποιον άλλον, οι οργανισμοί που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας είναι περισσότεροι.Έτσι σχηματίζονται τροφικές πυραμίδες.

σελ.36 ασκ.2
ραδίκι - αρνί - λύκος - κυνηγός

ΕΝΟΤΗΤΑ 6 
σελ.37 ασκ.1
φύση: φρούτα, αυγά, γάλα, ψάρια, κρέας, λαχανικά
εργοστάσιο: παγωτό, μακαρόνια, βαμβακερό πουκάμισο, μάλλινο παντελόνι, δερμάτινα παπούτσια, κρεβάτι, ηλεκτρονικός υπολογιστής, σιρόπι για το βήχα, μολύβι, τετράδιο, σχολική τσάντα

σελ.38 ασκ.4
συμπληρώνω το ερωτηματολόγιο σύμφωνα με την κρίση μου. ενδεικτικά η Σοφία απάντησε:
  1. Για κολατσιό προτιμώ: β)να ετοιμάσω ένα σάντουιτς από το σπίτι
  2. Όταν διψάω προτιμώ: α)να πίνω νερό
  3. διαλέγω ένα προϊόν επειδή: γ)το χρειάζομαι
  4. αν αγοράσω ένα χαλασμένο προϊόν: γ)ενημερώνω τις υπεύθυνες υπηρεσίες
  5. όταν βλέπω κάποιον που έχει ένα προϊόν που εγώ δεν έχω: γ)κάνω οικονομία για να το αποκτήσω μόλις μπορέσω
σελ.39 ασκ.5
Με τη σειρά απαντούμε στις ερωτήσεις;
Τα ρούχα Raxevsky (ραξεβσκι).
17:30
Το τηλεπαιχνίδι "Λεφτά στα τυφλά".
Ακούγεται μουσική.
Ναι.
Raxevsky: Η γυναίκα προηγείται, η μόδα ακολουθεί.
Στους μεγάλους.
Το όμορφο μοντέλο που πρωταγωνιστεί και την τοποθεσία της ερήμου.
Όχι.
Σε όλα τα περιοδικά μόδας.
σελ.39 ασκ.6
Συγκεντρώνουμε 5 διαφορετικά προϊόντα που υπάρχουν στο σπίτι μας. Παρατηρούμε τις συσκευασίες και τις ετικέτες τους. Καταγράφουμε ποια παράγονται στην Ελλάδα, σε άλλες χώρες της Ε.Ε., ποια αλλού.


Ελλάδα: Γάλα εβαπορέ nestle, κρουασάν Serenata, ζάχαρη Ελλ. Βιομ. Ζάχαρης, καθαρό οινόπνευμα Rex, μαγιονέζα Hellman’s, ζωμός λαχανικών Knorr.

Ε.Ε.: adritt ταμπλέτες κατά των αλάτων, απορρυπαντικό πλυντηρίου πιάτων Calgon, πανάκια για ξεσκόνισμα VELO, αλεύρι για όλες τις χρήσεις Salza Perle

Αλλού: βιολογικό γάλα La Dorna (Ρουμανία), συμπυκνωμένο γάλα νουνού (Ολλανδία), μαύρη ζάχαρη (Αφρική)

σελ.40 ασκ.7
ζωγραφίζουμε κάτι σχετικό με το κείμενο και γράφουμε τα παρακάτω κείμενα:
α) Κεφτεδάκια με σάλτσα ντομάτας: Η ελληνική κουζίνα.
Παρασκευάζεται στην Ελλάδα.Ανοίξτε την κονσέρβα και καταναλώστε το περιεχόμενο, αφού το ζεστάνετε σε μέτρια φωτιά.
Συστατικά: κυμάς από βοδινό κρέας, αποφλοιωμένες ντομάτες, κρεμμύδι, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, σκόρδο, μαϊντανός, δυόσμος
Καθαρό βάρος: 280γρ.
Ανάλωση κατά προτίμηση: πριν από 17-12-2008

β)Χυμός φρουτέξ: φυσικός χυμός 4 φρούτων.
Συστατικά: χυμός μήλου, πορτοκαλιού, βερύκοκου,αχλαδιού, βιταμίνες, χωρίς συντητικά.
Ανακινήστε καλά πριν τη χρήση.
Μετά το άνοιγμα διατηρείται στο ψυγείο για 3 μέρες.
Ημ. λήξης: 17/5/2009
Συσκευάζεται στην Ελλάδα από τη Φρουτέξ Α.Ε.

γ)Ρύζι "Αγρός"
Παρασκευάζεται στην Ελλάδα.
Διατηρείται σε δροσερό και στεγνό μέρος!
Σπυρωτό ρύζι εξαιρετικής ποιότητας και μοναδικής νοστημιάς.
Ανάλωση κατά προτίμηση πριν από 7/3/08
Καθαρό βάρος: 1κιλό

σελ.41 ασκ.1
Η ετικέτα ενός προϊόντος μας δίνει πολλές πληροφορίες όσον αφορά την ημερομηνία λήξης, παραγωγής, συστατικά κ.α.Οι διαφημίσεις τους μας παρέχουν κι αυτές λίγες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση ή τα ωφέλη του προϊόντος, όμως σαν πρωταρχικό στόχο έχουν να μας εντυπωσιάσουν για να το αγοράσουμε.

σελ.41 ασκ.2
Εμείς τα παιδιά έχουμε δικαιώματα.Έχουμε δικαίωμα στη μόρφωση και την υγεία, το παιχνίδι και τη ψυχαγωγία. Στον κόσμο υπάρχουν χιλιάδες παιδιά που στερούνται τα βασικά τους δικαώματα.

σελ.41 ασκ.3
χρειάζομαι:τροφή: φακές
υγεία: να κάνουμε σωστή διατροφή, φάρμακα
μόρφωση: βιβλία

ΕΝΟΤΗΤΑ 7
σελ.43 ασκ.3
ενώνουμε: 1-β, 2-ε, 3-ζ, 4-γ, 5-α, 6-δ

σελ.44 ασκ.5
λατέρνα: ραδιόφωνο, κασετόφωνο, στέρεο
μαγκάλι: τζάκι, καλοριφέρ, σόμπες
παλιά φωτογραφική μηχανή: κάμερα, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, φωτογραφική μηχανή κινητού τηλεφώνου

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

raggla γιατι δεν εβαλες και τις επομενες 3 σελιδες τις ενοτητας 8 ? Ευχαριστουμε!

ελ είπε...

η επομενες σελιδες που ειναι?

ελ είπε...

η επομενες σελιδες που ειναι?

Ανώνυμος είπε...

Γη.

Ανώνυμος είπε...

Ωχ